.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضايي: ‌قانون جامع عدالت تدوين شود

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: از بعد قوانين و مقررات براي اجراي عدالت، بايد قانون جامع عدالت نوشته شود.

به گزارش فارس، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه مراسم هم‌انديشي جهاد اقتصادي با حضور در جمع خبرنگاران به سخنان اخير رهبر انقلاب در مورد عدالت اشاره كرد و اظهار داشت: براي تحقق عدالت اقتصادي هم در بعد معرفت‌شناسي و نظريه‌پردازي و هم در بعد فرهنگ، قوانين و تربيت بايد مجموعه‌اي از اقدامات صورت بگيرد تا عدالت به معناي واقعي پياده شود.

وي با بيان اينكه در موضوع عدالت بايد ابتدا از رويكرد شروع كرد، افزود: در تفاسيري از عدالت كه در ايران صورت مي‌گيرد، معمولا يا عدالت سرمايه ‌داري و يا عدالت سوسياليستي مدنظر است.

زضايي ادامه داد: عدالت اسلامي عدالتي است كه از توزيع عادلانه فرصت‌ها شروع و تا رفع فقر و محروميت‌زدايي ادامه خواهد داشت، بر اين اساس در عدالت اسلامي هم عدالت توليدي و هم عدالت توزيعي مهم است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: از بعد قوانين و مقررات هم بايد قانون جامع عدالت نوشته شود كه البته اين مسئله هم بايد از بالا آغاز شود، يعني عدالت سياسي، اقتصادي، فرهنگي بايد در جامعه قانونمند شود.

رضايي به مسئله آموزش و تربيت در مقوله عدالت اشاره كرد و گفت: اگر ما بخواهيم در جامعه عدالت به وجود بياوريم، بايد از آموزش و پرورش در سطح دانشگاه‌ها شروع كنيم، ‌الگوسازي‌هاي رفتاري در اين زمينه بسيار مؤثر است، همچنين بايد به الگوسازي‌هاي اقتصادي هم در اين مقوله توجه كرد.

وي تاكيد كرد كه تربيت لازم در اجراي عدالت را بايد از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شروع كرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.